19 de set. 2012

Pel·lícules amb "diabetis"

Una cosa que molesta molt els diabètics és la falta de coneixements sobre la malaltia per part de molts de guionistes quan fant pel·licules o series. L'error més gran és quan un personatge té una hipoglucèmia i li subministren insulina, ex:” El secreto del volcán”, “Hospital central”,”24H”.... Això és una barbaritat, ja que el podrien matar. Tindrien de ser censurades les pel·lícules per un error tant gran, ja que pot posar en perill la vida d'un diabètic, perquè molta gent s'ho acaba creient.

Un 15% de la població del mòn pateix diabetis i encara hi ha una ignorància molt gran en la majoria de la gent. En comptes de facilitar les coses per que es conegui millor la malaltia, els directors, l'ùnic que fan és empitjorar-ho (majoritàriament).


3 comentaris:

  1. Jo vaig veure fa molts anys una peli d'una noia d'uns 14 anys diabètica que era segrestada durant moltes hores. Li donava una hipo molt forta i el segrestador la portava a un veterinari perquè li administrés insulina de caball perque sinò es demayava o algo així. En aquell moment m'ho vaig creure perquè no coneixia el tema. Anys després quan va debutar la meva germana, vaig flipar de les coses que "suposadament sabia" i eren falses. :S

    ResponElimina
  2. Si que és una vergonya que molts de guionistes no s'informin ni una mica quan fan una serie i parlant d'una malaltia de com funciona aquesta. Fa poc també van fer una serie “Touch” en que cauen en el mateix error habitual de sempre - hipoglucèmia i punxen insulina.

    ResponElimina
  3. Fa temps jo també vaig veure una pel·lícula, no recordo el títol, on hi havia un grup de reens que estaven dins d'un banc i havia un diabètic que tenia una hipoglucèmia. La policia intentava convèncer els atracadors perquè els hi deixessin portar una pizza. La veritat, abans de que arribi la pizza i que li faci afecte, ja que és d'absorció lenta, aquella persona ja hauria perdut el coneixement.

    ResponElimina