2 de set. 2012

El meu primer Aquatló!!


15:57 -> 54 mg/dl   Un suc

Distància:


500 m nedant
5 km corrent

Duració: 36:46

Després del recorregut: Bocata de pernil salat (70-80g) i un got de fanta

20:09 -> 241 mg/dl (m'injecto insulina)

20:52 -> 268 mg/dl




Observacions: Just abans de fer l'aquatló tenia baixos els nivells de sucre en la sang, així que m'he pres un suc, després he fet l'exercici en normalitat i en acabar he menjat un bocata i com que havia fet molt d'esport he pensat que no calia posar-me insulina, però a conseqüència d'això en arribar a casa els nivells de sucre se m'havien disparat, així que cal tenir en compte que després d'un exercici s'han de baixar les dosis d'insulina, però no suprimir-les, ja que després podrien provocar pujades.

2 comentaris:

  1. Hola Roger!!!
    Primer de tot felicitats per el bloc, està molt ben fet.
    He rebut el teu correu i estaria encantat d'ajudarte amb el teu treball de recerca.
    M'he estat llegin les cròniques del teu bloc i estic totalment d'acord de com maneges la situació quan fas esport. Mes o menys o fem igual.
    Per mi el més important per un diabétic és que sigui constant alhora de fer esport i que no varii molt el tipus d'enternament ni la duració.
    Jo m'estic inician en el món dels triatlons, fins ara feia bici i corre, i aquest hivern entrenaré la natació per la temporada que ve dominar les tres modalitats.
    I durant l'hivern faré curses de BTT, duatlons, marxes populars i la Mitja Marató de Granollers amb el grup DIATLÈTIC, segur que ja n'has sentit a parlar. Entreno gairabé cada dia, mai descanso, faig descans actiu. D'aquesta manera no deix-ho que el cos es desentreni i em damani més insulina. Amb això aconsegueixo tenir una pauta bastan fixa. Tot i aixi la vaig modificant però no molt.
    Els entrenos són de 1.5-2h i procuro no forçar molt la màquina, vaig amb polsomètre i em moc amb mitjanes de 145-155 p.p.m d'aquesta manera aconsegueixo que l'activitat sigui 100% aeròbica i per tant més saludable.
    Utilitzo lantus i novoràpid, i sempre intento que quan vaig a entrenar no em faci efecte la insulina ràpida (3h després de la injecció).
    Les glicemies abans d'entrenar intento que estiguin entre 150-250. Duran l'entreno em guio per sensacións i utilitzo isostar per mantenir els nivells glicèmics estables. Tinc dos isostars segons l'entrenament que realitzi: un que té una composició de 64 g d'hidrats per cada 100, que utilitzo per activitats de menys de 2 h, s'absorbeix bastan ràpid i el seu efecte es mig-curt. I si faig més de 2 hores utilitzó el més carregat amb hidrats(94g per cada 100), ja que combina hidrats ràpids i hidrats lents. L'utilitzo molt quan faig tirades llargues amb bici de carretera o btt. Si faig més de 2 h també em prenc alguna barreta energètica, una o dos. M'ajuda a acabar la 4ta hora que és quan el cos et demana que necessita alguna cosa d'hidrats consistens. Després de l'entreno no faig massa cosa, si és un entreno normal de menys de 2 h, em miro la glicèmia i pico algu per arribar al seguen àpat. I després em punxu la dosis de sempre. Si l'activitat ha estat bastan dura, em punx-ho un 80% de l'insulina que em posaría normalment. Tampoc es que ho segueixi al peu de la lletra, com ja te dit em guio per sensacions i a vegades he arribat a punxar-me la mitat, depenen de si aquell dia m'actua mol la lantus o no.
    Afegeix-ho que a les competicions incremento l'intensitat i noto que el cos em demana més sucre i normalment el dia de la competició disminueix-ho una mica la lantus (2,3 unitats).
    El dia seguent ja recupero la dosis normal.
    Esper-ho que t'hagi servit una mica d'ajuda.

    ResponElimina
    Respostes
    1. a mi sempre hem baixa el sucre 1h o 2h despres de l'esport

      Elimina