2 de nov. 2012

Ja arriben els exàmens!!

D'aquí poc tindré exàmens i això m'ha fet pensar en com el nervis poden fer descontrolar els nostres nivells de sucre a la sang. A mi en èpoques d'exàmens els nivells de sucre se'm disparen ( també faig menys exercici) i em costa molt fer-los tornar a la normalitat, amb la complicació afegida que si em passés amb les dosis d'insulina podria fer-me venir una baixada  de sucre i em feria perdre un temps en que no estaria a la meva màxima concentració.

Els adolescents com jo estem formats de moltíssimes hormones que actuen alhora, que no només poden alterar l'estat emocional sinó  que també fan alterar el nostre sucre.

També he pogut esbrinar que a les noies quan tenen la menstruació les hormones fan que els seus nivells de glucosa també es descontrolin exageradament.

I per acabar també m'agradaria parlar sobre el que em va explicar fa poc una noia. Deia que en èpoques que estava enamorada, estava molt alterada o que en les èpoques que estava de més bon humor els seus nivells de sucre en la sang eren molt més estables.

Tot això són exemples que demostren que no només té a veure el  que menges i l'esport que fas amb els canvis dels nivells de sucre.

I a vosaltres què us fa alterar el sucre?


1 comentari:

  1. Hola Roger! Tinc 17 anys i estic totalment d'acord amb tú! Hi han molts aspectes que influeixen en els nivells de sucre sense cap raó aparent. Jo personalment pateixo alteracions molt bèsties quan tinc el periode i quan tinc exàmens perquè hem poso dels nervis nervis. Però el que hem va cridar l'atenció l'altre dia va ser que vaig conèixer a un nen de 10 anys diabètic que tenia tots els controls per sobre de 300 sense cap raó aparent i els metges li van dir que era perquè estaba fent el canvi, hem vaig quedar molt parada perquè no sabia que podia influir tant.
    Felicitats pel blog, jo he començat un foro fa uns dies i m'aniria molt bé alguna aportació teva!!! www.sugarfree.foroactivo.com

    Gràcies i molt bona feina!!

    ResponElimina