16 de febr. 2013

Diabetis: Dels errors també s'aprèn

Com en tot en la vida, en la diabetis també s'aprèn molt dels errors. I tots alguna vegada o un altre ens hem equivocat i hem comès errors que després hem hagut també d'aprendre a corregir. Aquest és un tema que surt generalment en qualsevol xerrada amb els grups de conversa de les associacions de diabetis.

L'error més gran, que me'n recordo que he fet, va ser quan devia fer un any que havia agafat la diabetis i vaig anar al cinema amb els amics. Em vaig col·locar més insulina ràpida i vaig menjar crispetes dolces però durant tota la pel·lícula només tenia ganes d'anar als serveis i em vaig pensar que anava alt de sucre per la qual cosa en acabar encara em vaig injectar més insulina. En arribar a casa quan em vaig mirar la glucèmia amb el mesurador estava baix. La meva mare es va esvarar molt i vaig haver d'esperar les tres hores menjant per no tenir una hipoglucèmia.

Per tan és indispensable conèixer molt bé la duració de la insulina que ens col·loquem per solucionar molts d'aquests errors i quan es poden pujar o baixar les dosis d'insulina per fer-ho adequadament segons les racions.

Qui és què no s'ha confós d'insulina alguna vegada? O s'ha oblidat de col·locar la insulina? Qui és què no ha comès mai cap error?




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada