1 de des. 2012

Tòpic: Els diabètics no poden menjar coses dolces

Aquest és el meu tòpic preferit, i crec que també és el que hi ha més gent que se'l creu i per això he volgut començar amb aquest. Ja que això és totalment fals. 

Sempre que em diuen això, jo els contesto; 

- Jo puc menjar ho mateix que tu,  sempre que m'autocontroli.

I sempre es queden una mica sorpresos. Però es veritat, per sort ara mateix segons el tipus d'insulines que utilitzem podem regular la dosi segons la quantitat de menjar que vulguem consumir, per tant podem menjar tants de dolços com qualsevol altre persona. És més,  algun cop també els contesto que sinó pogués menjar res que em fes  pujar el sucre segurament ara ja estaria mort.  




6 comentaris:

  1. Roger, et felicito! bon treball de recerca i bona manera de fer que la gent entengui i coneixi la diabetis I.
    Jo soc la mare d'un noi un xic mes gran que tu. l'Andreu, i també des del primer moment vaig haver de rebatre i ensenyar-li , quan era mes petit, a que podia menjar i fer el que qualsevol altre noi, pero de coneixent el que menjes i la teva fisiologia. Sempre penso que la diabetis és una malatia per a gent INTEL.LIGENT!!!

    ResponElimina
  2. Hola Roger, jo també et felicito !!! El meu fill aviat farà 4 anys que va debutar com a diabètic Tipus I, i de moment, el fet de ser diabètic no l'hi a canviat gairabé la vida, continua fent esport, fent sortides a la muntanya, anant de festa, que més vols que et digui... M'he fet seguidora per apendre una mica més amb tú... Una abraçada

    ResponElimina
  3. Roger, et felicito! bon treball de recerca i bona manera de fer que la gent entengui i coneixi la diabetis I.

    Jo soc la mare d'un noi un xic mes gran que tu. l'Andreu, i també des del primer moment vaig haver de rebatre i ensenyar-li , quan era mes petit, a que podia menjar i fer el que qualsevol altre noi, pero de coneixent el que menjes i la teva fisiologia. Sempre penso que la diabetis és una malatia per a gent INTEL.LIGENT!!!.

    ResponElimina
    Respostes
    1. JO E PASSAT DE XOCOLATA A XOCOLATA SENSE SUCRE.
      M'AGRADA AQUESTA PAGINA FELICITATSSSSSSS Roger

      Elimina
  4. Quines fruita són que tenen menús sucre

    ResponElimina
    Respostes
    1. Les fruites amb un índex de sucre més baix solen ser de color vermellós o ataronjats. Alguns exemples són les cireres, prunes, gerds, préssecs, peres, pomes, taronges, kiwis, etc.

      Tot i que les persones amb diabetis poden prendre qualsevol tipus de fruita sempre que es calculin bé les racions i es mengin amb mesura.

      Salutacions,

      Roger Vidal

      Elimina